środa, 07 grudnia 2022 r.  Imieniny: Agaty, Dalii, Sobiesława
Wiadomości z tagiem Engine  RSS
Realme aktualizuje smartfony. Zobacz, kiedy dostaniesz Androida 13

Dodano: 06.12.2022 15:19 | 11 odsłon | 0 komentarzy


Realme aktualizuje smartfony. Zobacz, kiedy dostaniesz Androida 13

Realme zapowiada aktualizację oprogramowania wybranych smartfonów do Androida 13 z interfejsem Realme UI 4.0. Firma pokazała też aktualny harmonogram dla europejskiego rynku.

Realme design i zmiany wizualne

Nowa wersja nakładki systemowej Realme UI przynosi bardziej intuicyjny zestaw ikon oraz przyjmuje układ stylizowany na karty, grupując różne segmenty informacji. Jest też nowe centrum sterowania w tych "kartach".

Realme design

 
 

Nowoczesna interakcja

Realme UI 4.0 wprowadza nowe możliwości do funkcji Always-On-Display. Podczas słuchania ulubionych utworów na Spotify, nowa nakładka Realme pozwala sterować odtwarzaczem muzycznym bez konieczności odblokowywania telefonu.

Realme UI fun

Wydajny styl życia

Producent twierdzi, że odstawowe funkcje systemu zostały znacznie ulepszone w Realme UI 4.0. Nowy silnik Dynamic Computing Engine zwiększa ogólną wydajność, a także zmniejsza zużycie energii przez system urządzeń Realme. W rezultacie ogólna wydajność została poprawiona o 10%, a czas pracy na baterii podczas grania wzrósł o 4,7%.
Realme dokonało również optymalizacji w animacjach, dzięki najnowszemu Quantum Animation Engine 4.0. Zapewnia on płynniejsze przewijanie i przełączanie się pomiędzy aplikacjami.

Ochrona prywatności

Realme UI 4.0 ma zupełnie nowe narzędzie ochrony prywatności o nazwie Private Safe. Oparte jest ono na Advanced Encryption Standard (AES) i zapewnia pełen zakres usług ochrony prywatności. Dodatkowo, użytkownicy urządzeń Realme będą w stanie jednym kliknięciem automatycznie rozpikselować swoje informacje osobiste na zrzutach ekranu, niwelując obawy związane z ujawnieniem poufnych danych.

Harmonogram aktualizacji w Europie

Realme zainicjowało aktualizacje swoich urządzeń do systemu Android 13 w listopada 2022 roku. Jednocześnie firma pracuje nad wprowadzeniem aktualizacji do coraz większej liczby smartfonów w najbliższej przyszłości. Harmonogram udostępniania Androida 13 i Realme UI 4.0 dla smartfonów marki wygląda tak:

  • listopad 2022 – ,
  • grudzień 2022 – ,
  • styczeń 2023 – , Realme Narzo 50 Pro 5G, Realme Narzo 50 5G,
  • luty 2023 – ,
  • marzec 2023 – . 

 
 

Źródło: https:

Druga część Cyberpunk 2077 za wiele lat. Znamy datę rozpoczęcia prac

Dodano: 05.12.2022 11:13 | 17 odsłon | 0 komentarzy


Druga część Cyberpunk 2077 za wiele lat. Znamy datę rozpoczęcia prac

CD Projekt RED ma w planach kontynuację Cyberpunk 2077, określaną na ten moment jako Projekt Orion. Dowiedzieliśmy się, kiedy ruszą pracę nad grą i musimy uzbroić się w cierpliwość.

CD Projekt RED kilka tygodni temu ujawnił swoje bardzo ambitne plany. Polskie studio nie tylko pracuje nad dodatkiem do Cyberpunk 2077, nową trylogią Wiedźmina, remakiem pierwszego Wiedźmina i zupełnie nowym IP, ale też kontynuacją Cybperunk 2077. Jednak zanim zostanie wydana, przyjdzie nam poczekać przynajmniej kilka lat.

Kiedy kontynuacja Cyberpunk 2077?

Chociaż CD Projekt RED ujawnił wiele projektów jednocześnie, to nie znaczy, że od razu ruszyły prace nad wszystkimi. Wiemy na przykład, że remake pierwszego Wiedźmina zostanie wydany dopiero po pierwszej części nowej trylogii. Jeśli chodzi o kontynuację Cyberpunk 2077, to prace nawet jeszcze nie ruszyły. Te najwcześniej zaczną się dopiero w 2024 roku i mówimy tutaj o fazie preprodukcji.

Po wydaniu Phantom Liberty rozpoczniemy prace nad kolejną grą Cyberpunk. Oczywiście będzie to początkowo obejmowało prace koncepcyjne, które z formalnego punktu widzenia nie liczą się jako faza preprodukcyjna [...] Tak więc, formalnie rzecz biorąc, przedprodukcja prawdopodobnie nie rozpocznie się w przyszłym roku, ponieważ jest to pierwsza faza rozwoju. Mimo to prace koncepcyjne nad grą rozpoczniemy w nadchodzącym roku — oczywiście z mniejszym zespołem niż ten, który obecnie pracuje nad Phantom Liberty — ponieważ niektórzy z tych deweloperów dołączą do Polaris i pomogą w rozwoju tego projektu.

- powiedział Adam Kiciński z CD Projekt RED.

Nic dziwnego, że na temat kontynuacji Cyberpunk 2077 (Projekt Orion) nie znamy aktualnie żadnych szczegółów. Sami twórcy jeszcze niewiele wiedzą, bo nawet nie rozpoczęły się prace koncepcyjne. Dwie rzeczy są pewne — gra powstanie na Unreal Engine 5 i poczekamy na nią jeszcze wiele lat.

 
 

Źródło: https:

Wiedźmin Remake będzie grą w pełni otwartym świecie, jednak premiera odbędzie się później niż debiut Wiedźmina 4

Dodano: 29.11.2022 9:10 | 2 odsłon | 0 komentarzy


Pod koniec października studio CD Projekt RED niespodziewanie ogłosiło, czym będzie Projekt Canis Majoris, czyli jedna z przygotowywanych gier z uniwersum Wiedźmina. Okazało się, że będzie to remake pierwszej odsłony, debiutującej oryginalnie w 2007 roku. Wówczas podkreślono, że będzie to kompletnie przebudowany tytuł, oparty na silniku Unreal Engine 5. Wczoraj wieczorem z kolei ogłoszono nowe sprawozdanie finansowe, podczas którego rzucono światło na dwa kolejne szczegóły dotyczące projektu.

Źródło: https:

Realme tnie koszty. Realme 10 Pro+ został okrojony

Dodano: 28.11.2022 11:01 | 32 odsłon | 0 komentarzy


Realme 10 Pro+

Firma Realme zapowiedziała na grudzień premierę smartfonów Realme 10 Pro+, które wcześniej zadebiutowały już w Chinach. Okazuje się jednak, że poza krajem producenta telefon pojawi się w okrojonej wersji.

W połowie listopada w Chinach odbyła się premiera smartfonów Realme 10 Pro i Realme 10 Pro+, wcześnie poprzedzona światowym, także polskim debiutem oraz cichą, chińską premierą Realme 10 5G. Wiemy już, że globalna premiera modeli Pro odbędzie się 8 grudnia – oficjalnie zapowiedział to producent, choć nie jest jasne, czy oznaczać będzie to także start sprzedaży w Polsce.

 

Topowy przedstawiciel linii, Realme 10 Pro+, wzbudzał duże zainteresowania fanów marki, a połączenie ekranu AMOLED, układu Dimensity 1080, pamięci nawet RAM 12 GB i aparatu 108 Mpix zapowiadało się dość interesująco. 

Niestety, Realme 10 Pro+ w wersji globalnej zapowiada się nieco skromniej. Telefon trafił już w ręce youtubera Lim Reviews, który ujawnił jego specyfikację. Okazuje się, że producent postanowił trochę zaoszczędzić i w nowym telefonie zamontował układ Dimensity 920. Dokładnie ta sama jednostka znalazła się w zeszłorocznym modelu Realme 9 Pro+.

 

Z wydajnościowego punktu widzenia nie robi to na szczęście wielkiej różnicy, jednak Dimensity 1080 wszedł niedawno na rynek jako nowy, szeroko dostepny układ dla średniaków z paroma usprawnieniami, m.in. silnikiem gamingowym HyperEngine 3.0 oraz ulepszoną obsługą aparatu.

Realme 10 Pro+

Zaprezentowany przez youtubera Realme 10 Pro+ ma 8 GB pamięci RAM i 256 GB pamięci wewnętrznej, zaokrąglony ekran 6,7 cala 120 Hz, aparat 108 Mpix, akumulator 5000 mAh z ładowaniem 67 W, czyli ma takie same parametry jak jeden z wariantów z Chin.

Realme 10 Pro+

Nie jest jednak jasne, czy Realme 10 Pro+ z Dimensity 920 trafi na wszystkie rynki, w tym do Polski. Producent zapowiedział też osobną premierę dla Indii i tam ten model wejdzie w wersji z Dimensity 1080. Niemniej jednak zaproszenie na „globalną premierę” sugeruje, że w pozostałych rejonach świata zaprezentowany zostanie jeden konkretny telefon – więc może być nim właśnie ten z Dimensity 920.

To nie pierwsze takie cięcie kosztów u Realme. Chiński wariant Realme 10 5G ma stary układ Dimensity 700, który po raz pierwszy pojawił się w Realme 8 5G. Pozostałą specyfikacja też niewiele wnosi, a smartfon ma wiele wspólnego ze znanym u nas Realme 9i 5G.

 
 

Źródło: https:

Help Me! - na Unreal Engine 5 powstaje nowy horror à la Layers of Fear. Zwiastun zapowiada klimatyczną grę

Dodano: 23.11.2022 18:20 | 4 odsłon | 0 komentarzy


Studia Madmind oraz Black Rat podzieliły się właśnie ze światem trailerem gry, utrzymanej w klimatach popularnego Layers of Fear. Mowa o grze pt. Help Me!, w której wcielimy się w Maxima - mężczyznę, który próbuje odnaleźć swojego zaginionego ojca. Podróżując przez świat koszmarów i lęków, bohater odkrywać będzie mroczne sekrety swojej rodziny, które od lat pozostają ukryte przed światem.

Źródło: https:

Ładne gry powstaną szybciej dzięki Unreal Engine 5.1

Dodano: 16.11.2022 10:23 | 2 odsłon | 0 komentarzy


Unreal Engine 5.1 to du#x17C;a aktualizacja, kt#xF3;ra ma potencja#x142;, by przynie#x15B;#x107; naprawd#x119; dobr#x105; zmian#x119; w bran#x17C;y gier (i nie tylko).

Źródło: https:

MediaTek prezentuje nowego „zabójcę Snapdragonów”

Dodano: 08.11.2022 11:17 | 35 odsłon | 0 komentarzy


MediaTek prezentuje nowego „zabójcę Snapdragonów”

MediaTek Dimensity 9200 to najnowszy SoC tej tajwańskiej firmy, zaprojektowany z myślą o flagowych smartfonach i konkurowaniu z topowymi Snapdragonami firmy Qualcomm.

MediaTek Dimensity 9200 łączy najwyższą wydajność ze znaczną oszczędnością energii, wydłużając żywotność baterii i utrzymując niską temperaturę smartfonów. Dzięki wyraźnie jaśniejszemu rejestrowaniu obrazu i lepszym prędkościom gier, a także najnowszym ulepszeniom wyświetlacza, Dimensity 9200 przyniesie nowe możliwości smartfonom nowej generacji, które będą dostępne w różnych stylowych i składanych obudowach.

 – powiedział JC Hsu, wiceprezes korporacyjny i dyrektor generalny jednostki biznesowej komunikacji bezprzewodowej MediaTek

 
 

MediaTek Dimensity 9200 to pierwszy SoC do smartfonów, który zawiera rdzeń ARM Cortex-X3 o częstotliwości ponad 3 GHz i procesor graficzny Immortalis-G715 ze sprzętowym silnikiem śledzenia promieni (ray tracing). Układ korzysta również z technologii HyperEngine 6.0 Gaming Technology firmy MediaTek, która ma zapewnić szybką i płynną akcję w grach. Zastosowanu tu też technologię wyświetlania MediaTek MiraVision 890.

Nowy SoC MediaTeka zapewnia do 30% oszczędności energii dzięki AI-NR i 45% oszczędności energii dzięki AI-SR we wszystkich zastosowaniach wizualnych, w porównaniu z poprzednikiem. Ulepszenia AI Processing Unit (APU 690) szóstej generacji obejmują do 35% wyższą wydajność w teście ETHZ5.0 w porównaniu z APU piątej generacji.

Dimensity 9200 to pierwsza platforma smartfonowa obsługująca Wi-Fi 7 z prędkością transmisji danych do 6,5 Gb/s. Układ integruje wbudowany modem 5G ze sztuczną inteligencją do szybszego wyszukiwania sieci i innych ulepszeń łączności. Zapewnia również lepsze wrażenia przy korzystaniu z 5G, płynnie przełączając się między połączeniami o dużym zasięgu poniżej 6 GHz i szybkimi połączeniami mmWave.

Użytkownicy urządzeń z układem Dimensity 9200 będą mieć do dyspozycji łączność Bluetooth Low Energy (LE) do podłączania sprzętów peryferyjnych bez zakłóceń. Nowy SoC z obsługą podwójnych anten inteligentnie przełącza się w czasie rzeczywistym między antenami o wysokiej wydajności oraz antenami o niskiej mocy.

Procesor sygnału obrazu Imagiq 890 natywnie obsługuje czujniki RGBW, dzięki czemu smartfony napędzane przez Dimensity 9200 mogą uniknąć konwersji Bayer, zapewniając do 34% większą oszczędność energii niż konkurencyjne rozwiązania. Użytkownicy mogą tworzyć lepsze filmy kinowe i cieszyć się technologią rozmycia ruchu AI dzięki szybkiej i dokładnej technologii przechwytywania obrazu AI-NR MediaTek. W przypadku przechwytywania wideo silnik strumienia wideo łączy APU układu i dostawcę usług internetowych. Dzięki temu producenci urządzeń mogą dodawać unikalne ulepszenia wideo AI, znacznie szybsze i bardziej energooszczędne.

Kluczowe cechy MediaTeka Dimensity 9200:

  • proces TSMC 4 nm drugiej generacji: 1 x Cortex-X3 @3,05 GHz + 3 x Cortex-A715 @2,85 GHz i 4 x Cortex-A510 @1,8 GHz, zoptymalizowane pod kątem poprawy wydajności energetycznej w połączeniu z innowacyjną konstrukcją pakietu termicznego MediaTek,
  • technologia wyświetlania obsługująca FullHD+ do 240 Hz, WHQD do 144 Hz i 5K (2,5 Kx2) do 60 Hz, z adaptacyjną technologią częstotliwości odświeżania,
  • wizualne semantyczne wyświetlanie AI: optymalizuje jakość obrazu dzięki segmentacji wieloosobowej i wielowarstwowemu zarządzaniu kolorami na scenę,
  • MediaTek AI-SR/MEMC do lepszego strumieniowania wideo,
  • MediaTek Smart Blulight Defender do komfortowego oglądania,
  • technologia Bluetooth LE Audio-ready, zapewniająca małe opóźnienia dźwięku dzięki technologii Dual-Link True Wireless Stereo Audio,
  • obsługa pamięci LPDDR5X o szybkości do 8533 Mb/s,
  • UFS 4.0 z kolejką wielokołową (MCQ), co zapewnia każdemu rdzeniowi procesora Cortex-A510 bezpośredni dostęp do pamięci masowej, znacznie przyspieszając transmisję danych w aplikacjach wielowątkowych.

Pierwsze smartfony z układem MediaTek Dimensity 9200 mają być dostępne przed końcem 2022 roku.

 
 

Źródło: https:

Tak wygląda schemat układu graficznego AMD Navi 31. Sporo zdradza

Dodano: 07.11.2022 9:23 | 26 odsłon | 0 komentarzy


Tak wygląda schemat układu graficznego AMD Navi 31. Sporo zdradza

W sieci pojawił się schemat blokowy układu graficznego Navi 31, który jest sercem kart graficznych Radeon RX 7900 XTX oraz RX 7900 XT.

Serwis VideoCardz otrzymał od jednego ze swoich czytelników schemat układu graficznego Navi 31. To GPU, które montowane jest w kartach graficznych AMD Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon 7900 XT (tutaj w lekko okrojonej wersji). Dzięki temu poznaliśmy kilka szczegółów, które do tej pory były owiane tajemnicą.

Schemat układu graficznego AMD Navi 31

Układ graficzny Navi 31 ma budową chipletową. Składają się na niego: układ GCD (Graphics Compute Die) wykonany w litografii TSMC 5 nm oraz sześć MCD (Memory Cache Die), wyprodukowanych w procesie technologicznym TSMC 6 nm. Navi 31 ma 96 MB pamięci Infinity Cache (pamięć podręczna trzeciego poziomu). Poza tym oferuje 3 MB pamięci L0 (wzrost o 240 proc.), 3 MB pamięci L1 (wzrost o 300 proc.) oraz 6 MB pamięci L2 (wzrost o 50 proc.). 

Oprócz tego układ ma sześć Shader Engine (procesory cieniowania), z czego każdy ma osiem podwójnych jednostek obliczeniowych. W sumie przekłada się to na 6144 procesory strumieniowe (po 1024 na każdy procesor cieniowania). Navi 31 współpracuje z pamięciami GDDR6 20 Gbps o łącznej przepustowości 960 GB/s. Oferuje wydajność zmiennoprzecinkową FP32 na poziomie do 61,6 TFLOPS, czyli aż o 168 proc. więcej niż w przypadku Navi 21 (23 TFLOPS).

Schemat układu graficznego AMD Navi 31 (RDNA 3)

Ze schematu dowiadujemy się też, że układ może działać z taktowaniami przekraczającymi 3,0 GHz, więc powinniśmy spodziewać się mocno podkręconych modeli niereferencyjnych.

 
 

Źródło: https:

AMD zwiększy wydajność w grach dzięki FSR 3 oraz HYPR-RX

Dodano: 03.11.2022 23:57 | 35 odsłon | 0 komentarzy


AMD zwiększy wydajność w grach dzięki FSR 3 oraz HYPR-RX

AMD walczy z całych sił by nie przegrać z NVIDIĄ. Prócz nowej generacji kart graficznych Czerwoni wyciągają z rękawa jeszcze jednego asa - nowe technologie.

 

Dzisiejsza prezentacja AMD była w głównej mierze poświęcona nowej generacji kart graficznych. Amerykanie zdradzili specyfikację, wygląd, wydajność oraz sugerowane ceny za flagowe modele . To jednak nie wszystko, co było przygotowane na ten wieczór.

AMD FSR 3 ma być dwa razy wydajniejsze od FSR 2

Prócz warstwy sprzętowej Czerwoni pracowali (czy raczej - nadal pracują) również nad oprogramowaniem. Po odpowiedzi na karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 4000 przyszła pora wreszcie podgonić Zielonych w oferowanych technologiach. Mowa o alternatywach dla NVIDIA DLSS 3 i NVIDIA Reflex.

AMD FidelityFX Super Resolution doczeka się trzeciej generacji. Ma ona trafić do silnika dla gier i filmów, jakim jest Unreal Engine 5. Zgodnie ze słowami Scotta Herkelmana w demie technologicznym UE5 AMD FSR 2 zapewnia do 60 FPS, zaś przy wykorzystaniu AMD FSR 3 mowa już o 112 FPS na tej samej karcie graficznej.

AMD zwiększy wydajność w grach dzięki FSR 3 oraz HYPR-RX

AMD pochwaliło się, że FSR 3 wspiera technikę "Fluid Motion Frames". Pojawia się tylko jeden problem - nikt nawet słowem nie wyjaśnił co ona robi. Równie enigmatycznie jest data premiery. Mowa o 2023 roku bez podania miesiąca czy nawet kwartału. Wygląda więc, że AMD chce zapewnić konsumentów i akcjonariuszy o możliwości odpowiedzi na NVIDIA DLSS 3, ale nie jest do tego jeszcze faktycznie gotowe.

AMD zwiększy wydajność w grach dzięki FSR 3 oraz HYPR-RX

Kolejna nowa technologia to AMD HYPR-RX. Ma być to proste w użyciu ("one-click") narzędzie, które poprawi wydajność w grach za sprawą zmniejszenia opóźnień. Amerykanie twierdzą, że w takim Dying Light 2 mowa o nawet 85% lepszej wydajności przy 1/3 wcześniejszych opóźnień.

AMD zwiększy wydajność w grach dzięki FSR 3 oraz HYPR-RX

Data premiery AMD HYPR-RX również jest tajemnicą. Tutaj Czerwoni wspomnieli tylko o "pierwszej połowie 2023 roku". Nie pozostaje nic innego jak trzymać kciuki i liczyć na to, że uda się spełnić te obietnice.


Źródło: https:

Pierwszy Wiedźmin dostanie remake na Unreal Engine 5!

Dodano: 26.10.2022 16:50 | 3 odsłon | 0 komentarzy


Powstaje remake pierwszej gry z serii Wied#x17A;min. CD Projekt RED zdradzi#x142;o kilka wa#x17C;nych informacji zwi#x105;zanych z tym projektem.

Źródło: https:


Starsze wiadomości »
reklama

Copyright © 2008-2022 itblog24.com  - wszelkie prawa zastrzeżone